pondělí 10. června 2013

Výlety - Hrad Houska

Ahojte. Rada by som sa s vami podelila aj o moje zážitky z ciest a výletov. Rada navštevujem rozne hrady a zámky. Mám rada históriu a záhady. 
A aj toto leto, sa chystám navštíviť pár zaujímavých miest, tu u nás v Česku. A že ich tu teda je..:) 

No dnes by som vám chcela napísať niečo o hrade Houska, ktorý som nedávno navštívila.
Keď som si prečítala históriu, záhady a povesti hradu vedela som, že sa tam musím ísť pozrieť. 
Tešila som sa na údajnú bránu do pekla, hradnú kapličku, na zelenú komnatu...
Všetky povesti a záhady si možete prečítať na stránkach hradu TU.

Každopádne z výletu som odchádzala sklamaná. V podstate na hrade nič zaujímavé nie je. Celý hrad ťaží len z tej jednej starej povesti o pekle. Ale kde nič tu nič. Tento objekt mi viac ako hrad pripomína múzeum vypchatých zvierat a moderných obrazov.
Pán sprievodca bol v dobovom kostýme (s dobovým účesom:) čo veľmi oceňujem. Ale celú prehliadku v podstate nehovoril o ničom inom len o pekle. Vobec mi to neprišlo vtipné ani zaujímavé ale tak bohužiaľ tam asi ani o ničom inom rozprávať nejde. A na koniec prehliadky nás aj do toho slávneho pekla doviedol. Bola to mini pivnica, kde ste sem tam videli masky čertov a "luciferovo kreslo". Myslím si, že by to šlo urobiť aj lepšie, ale čo už. Celé to je také smutné divadlo aby ste za tých 70 Kč vstupného aspoň niečo videli. 

Inak cesta na hrad autom je naozaj pekelná. Uzulinké, rozbité cestičky kde sa ledva zmestí jedno auto:/ Cesta od parkoviska k hradu je veľmi zaujímavá vďaka roznym skalným útvarom okolo. Ale keďže teraz je dosť daždivé obdobie a cesta vedie v podstate lesom, tak som mala blato až za ušami:/ A v celom hrade je len jedna smutná toitoika.
Takže v podstate to peklo je:) 

Nebolo tam čo fotiť takže len pár fotiek:






Aby som len nekritizovala. Tieto kresby v zelenej komnate sa mi páčili.


Pekelná pivnica:





A čo vy? Radi navštevujete hrady a zámky?

4 komentáře:

  1. Já na hrady a zámky moc nejsem, moc se mi líbí akorát dva v mém nejbližším okolí - Pernštejn a Veveří. :) Věřím, že jsi z tohohle výletu musela být zklamaná. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nooo vyguglila som so ich a vyzeraju teda moc dobre:) tam by sa mi páčilo

      Vymazat
  2. Já hrady zámky miluji, jezdívali jsme docela často, ve středních Čechách jich je habakuk :-)

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. áno áno chvalabohu ich tu mám dosť:))

      Vymazat